Lilla Ekomatsligan 2018 är öppen för nomineringar

Nu kan du nominera kök i förskola, skola och äldreomsorg till Lilla Ekomatsligan 2018. Alla offentliga kök med en ekoandel på minst 25 % är välkomna att vara med. Genom att fylla enkäten på: https://sv.surveymonkey.com/r/Lillaekomatsligan2018  nominerar du en förskola, skola eller ett kök till Lilla Ekomatsligan.

Över 200 skolor och förskolor från hela landet var nominerade i förra årets Lilla Ekomatsliga. Intresset för att vara med ökar år från år. Vi har därför lagt till kategorierna, kök i äldreomsorg och landstingsdrivna kök för att alla ska kunna vara med.

Mer information om priser, rabatter och gruppnomineringar finner du i bofogade informationsdokument.

Varmt välkomna att vara med!

Eva & Mimi på Ekomatcentrum

Lilla Ekomatsligan 2018

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbara utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare